RSS
czwartek, 25 czerwca 2009
FIFA VS SWOS

A wiecie ,że jestem ogromnym fanem kultowej gry Sensible World of Soccer? Na Amidze miesiące spędziłem grając w nią. Gdy rozstałem się z "przyjaciółką" nadal grałem w Sensibla tylko, że na pececie. Ba! Nawet klawiatury od kilku lat nie zmieniam z powodu tej gry. Kto grał w SWOSA na pc to wie o co chodzi.
A ostatnio jakiś tydzień temu pierwszy raz grałem w produkcje EA pod tytułem FIFA 09. Zawsze, uważałem, że jakakolwiek FIFA nie ma szans z "kultowym" Sensible World Of Soccer. No, ale spróbowałem i w myśl zasad, że krowa nie zmienia tylko poglądów odpaliłem FIFĘ 09 na PS3.
Muszę wam powiedzieć, że jest bardzo ale to bardzo miło zaskoczony tym czego doświadczyłem. Spodziewałem się, że po kilku godzinach grania stwierdzę "zabierzcie te gówno ode mnie" a tu taka miła niespodzianka. Wiele rzeczy mi się podobało ale też wiele bardzo nie podobało. No, ale po kolei.

Sensible World Of Soccer
Co mi się nie podobało:
Komentatorzy
W 1995 roku to bym dał się pociąć żyletkami, żeby usłyszeć w Sensiblu głos Szpakowskiego i Szaranowicza!! Jaki by to był czad!! Fajnie, że w Fifie to jest ale jest tego za dużo i trochę bez sensu. Czy EA nie mogło ograniczyć się do wypowiadania przez komentatorów samych nazwisk i kilku wariacji dialogu "jaka to piękna bramka"? W rezultacie cały system komentatorów nie spisuje się idealnie. Czasami przed strzałem na bramkę już wiedziałem, że nic z tego nie będzie [Szpakowski jasnowidz] A po paru godzinach grania te ich "złote myśli" które w kółko powtarzają stają się nudne i wkurzające.
Grafika podczas gameplayu
Na początku chce napisać, że obiekty stadionów, grafika na powtórkach jest super!! Nie podoba mi się za to grafika podczas samego meczu gdy są zawodnicy pokazywani z boku. Biorąc pod uwagę, że to PS3 i to któraś tam z rzędu wersja FIFY do tego jakieś logo EA HD to spodziewałem się czegoś więcej. Czegoś dokładniejszego.....czegoś większego.....
Sterowanie
W Sensible World Of Soccer widowiskowe akcje można było robić za pomocą 4 klawiszy: Lewo, Prawo, Góra, Dół i Fire. Naprawdę fajne akcje :


To wystarczało, żeby SWOS przykuwam do komputery na setki godzin.
W FIFIE mam do dyspozycji cała armię klawiszy, który każdy odpowiada za coś innego. Czy nie można by tego uprościć? Wiem, że to co teraz napiszę to jest kwestia obycia się z Fifą. Ale na początku obywania się z tą grą wkurzało mnie to, że musiałem podczas meczu w sytuacji pod bramkowej wypowiedzieć te oto słowa "Waldziu, który to klawisz odpowiada za dośrodkowanie...... Chyba ten z kwadratem......" Niestety to nie był ten klawisz. Może komuś się podoba, że za każde prawie zagranie piłkarza odpowiada inny klawisz na padzie. Mi to się nie podoba!! Pytam się czy nie można by tego zrobić prościej? Przecież się da i też może być fajnie!
Przełączanie się
Nie wiem jak chłopaki od Sensibla to zrobili ale kopacze w tej grze przełączają się wprost idealnie. Kopacze wiedzieli, którym piłkarzem w danym momencie chce grać. Fifa 09 tego nie wie! :( Nie działa to do końca tak jak powinno. Oczywiście można skorygować "przełączenie się" zaproponowany przez grę. No, ale znowu muszę się zapytać. Czy nie można było tego zrobić lepiej tak jak jest w SWOSIE ?
Tryb menadżerski
Albo robimy gry sportową, albo nie wiadomo co. Czemu tryb menadżerski jest rozbudowany na pół gwizdka? No po co? Nie można go uprościć do czegoś takiego jak w Sensible World Of Soccer ? Jak chce być menadżerem to odpalam Football Managera!! Najlepszą grę tego gatunku. Nie ma sensu łączenia klasycznej gry sportowej z trybem menadżerskim. Rezultat? Gram przeciwko Polonii a tam bramce Radek Majdan, który ostatnio grał.... sezon temu jak Polonia była w drugiej lidze. Bez komentarza. Żeby to się nie skończyło jak telefon N-Gage. Ani to dobra komórka ani to dobra konsola.

Jerzy Engel

Co mi się podobało:

Grafika

Biorąc pod uwagę, że moja ulubioną drużyną jest Legia Warszawa to oczywiście grałem tylko tym zespołem. Biorąc pod uwagę, że Polska liga jest jaka jest, to miłym zaskoczeniem było to, że Stadion Legii w grze sprawia wrażenie, że twórcy widzieli go na zdjęciu i jak mogli to go odwzorowali. Piłkarze stołecznej drużyny sprawiają też wrażenie jakby byli "spokrewnieni" z tymi prawdziwymi. To nie jest na pewno losowo wygenerowane twarze z odpowiednimi nazwiskami na koszulkach. Duży plus.
Licencje
Fajnie, że w grze są prawdziwe herby klubów [oczywiście tych klubów, które się na to zgodziły] i koszulki zawodników są zrobione jeden do jednego jeśli chodzi o wygląd i loga sponsorów. To jest bardzo fajne.
Co-op
Kolejna rzecz za którą bym się pociął żyletkami, to jest tryb co-op w Fifie. Jaka ogromna szkoda, że tego nie było w Sensible World Of Soccer. Jak dla mnie Co-Op w Fifie po prostu rządzi i jest super. Sprawia to wiele radości i zabawy. Idealne na męskie wieczory. Ta opcja jest rulez na maxa.

Sensible World Of Soccer
W oczekiwaniu na mecz
Wiem, że to nie jest żadna nowość. No, ale mi się to bardzo podoba, że czekając na mecz mogę sobie potrenować. W Swosie podczas loadingu pokazywały się tylko plansze ze składami zawodników. Nareszcie ktoś spożytkował "loading". Brawo.
Animacje gracz
Patrząc jak zachowują się Legioniści w moich rękach miałem wrażenie, że nawet trochę podobnie zachowują się jak podczas meczu w prawdziwym świecie. Oczywiście grając Barceloną bym miał pewnie jeszcze lepsze wrażenie. To jest oczywiście taka funkcja o której mi się nawet nie śniło w Sensiblu.

Fifa 09


Podsumowując
Sensible World Of Soccer nadal jest na pierwszym miejscu. Głównie z powodu sentymentu i miodności. Zawsze będzie się fajnie grało w poczciwego swosika. Wiadomo ta gra ma mnóstwo fanów i ciekawi mnie czemu nikt nie chce ich w jakiś sposób zagospodarować? Bo o Sensible Socer 2006 nie chce mi się nawet wspominać. Haloooo może ktoś w Sony wpisze słowo Sensible World Of Socer i zobaczy ile jest stron fanowskich i też zrobi klasycznego Sensibla na Ps3. Bo na XBOX'A JEST!!!!
Fifa dała radę i już znalazłem odpowiednią aukcje na Allegro [tak, tak, złodziejski empiku znowu na mnie nie zarobisz] w celu zakupu tej gry. Ponieważ ma najnowsze składy, bo się fajnie gra w co-op'a. Jak wyłączy się głos w Tv'ku to Szpakowski już tak nie wkurza :) Bo ta gra daje radę choć można by było to zrobić lepiej.
Sensible World Of Socer to nadal idealny wzór ale może za jakieś 5-6 lat zmieni to się na korzyść FIFY? Może. Co najważniejsze od dzisiaj dopuszczam myśl że w piłkę można grać nie tylko w Sensiblu ale również w Fifie.

piątek, 19 czerwca 2009
Filmik na dzi s: E3 czemu warto jechać tam ?

E3 to jedno z największych wydarzeń w świecie gier. Na tych targach można się dowiedzieć w co się będzie grało w przyszłości. Jeśli ktoś z was zastanawia się czy warto jechać na te targi ten filmik na pewno przekona tych, którzy rozważają taką opcję ;) Tam naprawdę warto jechać :)

ps. Ja już zbieram kasę na bilet na E3 2010 :)

czwartek, 18 czerwca 2009
Agent na E3

Pewnie wielu z Was z wypiekami na twarzy śledziło relacje live z targów E3. Większość osób skupiło się na Natalu oraz na nowej zabaweczce Sony, który ma być odpowiednikiem Wii na PS3. Swoją drogą to Nintendo miało rację.

Moją uwagę podczas konferencje Sony zwróciło wzmianka o nowej grze wytwórni Rockstar Games pod tytułem "Agent"

Agent

Kompletnie nic nie wiadomo o tej grze oprócz tego, że będzie się działa w latach 70-tych no i że będzie tylko na PS3. Ta gra z powodu swojej tematyki ma ogromny potencjał na stanie się hitem na miarę serii GTA.  Powiem więcej, coś tak czuje, że cała gra dziać się będzie w Berlinie. Czemu? Po pierwsze jest to idealne miejsce dla gracza który mógłby być agentem wschodniego wywiadu jak i zachodniego. Co daje możliwość wybierania czy jest się po dobrej stronie czy po złej. Po drugie jak chłopaki zaszaleli w GTA IV z wielkością miasta to czemu nie mieli by przenieść w skali 1:1 Berlina ? Po trzecie znając tą firmę bycie agentem zachodniego wywiadu jest zbyt banalne i zbyt oczywiste a to nie jest w stylu RockStar Games:)

Oczywiście to są tylko moje przepuszczenia i czas pokaże czy mam rację czy też nie. No, ale coś czuje, że tak może być.

16:24, branza_gier
Link Dodaj komentarz »
PS3 Trophy Hunters: trofea, poradniki do gier na PlayStation 3 po Polsku
redakcja